در مطلب های گذشته راجع به راه اندازی تولید خانگی و تاثیراتی که بر توسعه تولید ملی صحبت کردیم.

  حالا نوبت این است که کسب کار خود را رونق بدیم. چگونه و چطور؟ این این مقاله بنده سعی کردم ده روش برای رونق اشتغال پیشنهاد بدهم. انتخاب روش (یا روشهای) مناسب، به نوع کسب و کارتان، منابع موجود، میزان پول، وقت و انرژی ای که می‌توانید برای توسعه کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید بستگی دارد. 

افراد مورد اعتماد:

یکی از بهترین راهکار ها برای پیشرفت و توسعه کسب و کار این است که همواره از افرادی که به آنها اعتماد دارید را برای انتخاب کنید. یکی از دلایل شکست زود هنگام کسب کار های نوپا نبود اعتماد بین کارفرما و کارمندان یک شرکت و...می باشد. افرا مورد اطمینان شما هرگز به شما خیانت نمی کنند.  

 شعبه جدید باز کنید:

  اگر کسب کار خانگی شما بزرگ تر شود قطعا درآمد شما نیز افزایش می بابد. اولین اقدامی که پس از شروع کسب کار پیشنهاد میشود پس از سود دهی حتما برای افزایش سود دهی میبایست شعبه  هایی در جاهای که به نظرتان موفق خواهند بود باز کنید.

 حق امتیاز بدهید:

  باید اجازه بدهید که شما و کسب کار شما را ارزیابی کنند. آدمها وقتی در کارشان ذینفع باشند از انجام آن بیشتر لذت می‌برند و از هیچ چیز برای موفقیت کلی کسب و کار دریغ نمی‌کنند. و زمانی که اجازه ارزیابی میدهید میتوانید ایراد های احتمالی را با برنامه حل کنید.

  مجوز فروش بدهید:

  این روشی موثر و کم‌هزینه برای توسعه کسب و کار است، به خصوص اگر عرضه کننده خدمات یا محصولی دارای برند باشید.  (اگر صاحب کسب کاری که دارای برند نیستید میتوانید با تبلیغات صاحب برند شوید.)شما می‌توانید در ازای فروش محصول یا استفاده از نرم افزار، برند و غیره حق امتیاز دریافت کنید. اعطای مجوز همچنین ریسک شما را به حداقل می‌رساند و در مقایسه با هزینه راه اندازی شرکت برای تولید و فروش برند یا محصولتان کم هزینه تر است.

 ائتلاف تشکیل دهید:

  تشکیل ائتلاف با کسب و کاری مشابه می‌تواند روش قدرتمندی برای توسعه سریع کسب و کار باشد.

اگر نسبت به تقسیم سودتان با یک همکار صرفاً به خاطر ائتلاف احساس خوبی ندارید،  توصیه می‌شود که دید خود را گسترده تر کنید و به قول معروف فقط نوک بینی خود را نبینید. «اگر دوست دارید کل سودتان را دودستی بچسبید و از آن چیزی به دیگری ندهید، در واقع دارید تیشه به ریشه خود می‌زنید. شما نیاز دارید با کسب و کارهای دیگر که دارای فهرستی از مشتریان احتمالی تان هستند متحد شوید. این راه، سریعترین راه به سمت موفقیت است.»

 به محصولات و خدمات خود تنوع ببخشید:

  یکی از روشهای تنوع بخشیدن به محصولات، طراحی و عرضه محصولات و خدمات تکمیلی است. اگر کسب کار شما تولیدی باشد میتوانید با طراحی جدید تر و مد روز آن را تنوع ببخشید.

  همواره سعی کنید تنوعی در کارتان ایجاد کنید یکی از موثر ترین راهکار های پیشنهاد شده در توسعه تولید تنوع بخشیدن می باشد.

🔷دفتر شما