💡 کسب کار

اقتصاد یکی از مباحث مهم و سرنوشت ساز در تمام کشور ها ست. اقتصاد ایران مدت هاست که با چالش ها دست و پنجه نرم میکند.

  آیا راهی هست که بتوان با بهتر شدن اقتصاد تولید توسعه یابد؟ در جواب این سوال باید گفت پارامتر های هست که با رشد آنها میتوان نتیجه گرفت که آیا اقتصاد رشد کرده یا خیر که این پارامتر ها اعم از سرمایه‌ گذاری، تولید، اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی و... اما سوال اینجاست چگونه میتوان به رشد اقتصادی رسید؟ 

  قاسم رحیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: ایجاد تحرک در بخش عمرانی کشور به عنوان بخش مولد اشتغال، کاهش سود بانکی و تک نرخی شدن قیمت ارز، حذف یارانه نقدی و استفاده از منابع این بخش به عنوان یارانه اشتغال، کاهش تصدی‌ گری‌ های دولتی و برون‌ سپاری امور غیرحاکمیتی ، تعریف مشوق‌ های تولید در مناطق غیربرخوردار ، جذب سرمایه‌ گذار خارجی ، حمایت از کسب و کارهای خرد و تثبیت اشتغال‌ های موجود را از الزامات هشت گانه اقتصادی در تحقق رونق تولید ذکر کرد.

  آیا با کسب و کار های کوچک میتوان تولید را توسعه داد ؟ باید بگویم بله . کسب و کار های خرد نقش بسزای در رونق تولید در کشور دارند و سهم غیر قابل انکاری از رونق مربوط به این بخش است. با توجه به اقتصاد ضعیف کشور یکی از راهکار های مهم کشور برای خلاص شدن از این گره اقتصادی را میتوان همین کسب کار کوچک دانست.

☑️ در مطالب بعدی حتما درباره کسب کار های موفق و چگونگی انجام آن ها صحبت خواهیم کرد.

🔷 ایرنا