در مطلب قبل که مربوطه به تاثیر کار خرد و خانگی در توسعه تولید بود صحبت کردیم  و بر این امر که کسب کار های کوچک تاثیر غیر قابل انکاری بر توسعه تولید دارند گفتیم. حالا با ده کسب کار خانگی و وکوچک آشنا میشویم که علاوه بر درآمدزایی شخصی میتوان به رونق تولید دست یافت.

ساخت تشک و بالش سفارشی:

  ساخت تشک و بالش ،ایده ای جدید برای کسب و کار تولیدی است. در این شغل شما باید تشک و بالش سفارشی با شکل های مختلف تولید کنید. این کاری با سرمایه متوسط است و برای شروع به مکانی مناسب نیاز دارد.

 تولید اثاثیه خانه:

   تولید اثاثیه خانه یا کار با چوب، یکی از ایده های کسب و کار راحت و در مقیاس کوچک است. در این شغل شما باید وسایل چوبی مختلفی مانند :میز، قفسه، اثاثیه خانه و غیره تولید کنید. و با پرسش از مشتری، اسباب سفارشی برای آنها بسازید.

 نانوایی و شیرینی پزی:

  نانوایی و شیرینی پزی کار تولیدی در مقیاس کوچک است که میتوان آن را با سرمایه کم آغاز کرد. محصولات نانوایی و شیرینی پزی مانند :نان، بیسکوییت و ... بادوام هستند و همیشه متقاضی خواهد داشت. برای فروش این محصولات  در مقیاس بزرگ لازم است زنجیره تامین ایجاد کنید.

 درست کردن مربا و ژله:

  درست کردن مربا و ژله ایده ی بعدی مشاغل تولیدی در مقیاس کوچک است. مربا و ژله به صورت گسترده ای برای درست کردن کیک و شیرینی و به غیر از رستوران در خانه هم استفاده میشوند. با توجه به محبوبیتشان, میتوانید کار درست کردن مربا و ژله را آغاز کنید. برای شروع این کار به میوه، شکرو ... نیاز خواهید داشت.

 ساخت چوب های معطر (عود):

  اولین ایده کسب وکار تولیدی خانگی، درست کردن عود است. عود به طور گسترده ای برای مراسمات و موقعیت های خاص استفاده میشود. عود با دست یا دستگاه پیچیده درست میشود. شما به چوب بامبو، چسب چوب، عطر و غیره احتیاج خواهید داشت. 

 درست کردن ترشی:

  درست کردن ترشی، کار خانگی معمولی برای خانم های خانه دار است. قبل از شروع این کار باید دستور های مختلف درست کردن ترشی را تهیه کنید. میتوانید طعم های مختلفی مانند کلم، لیمو، سیر و غیره را امتحان کنید. زمانی که دستورهای ترشی را تهیه کردید، چند نمونه از آن درست کرده و شروع به بازاریابی کنید.شما همچنین باید برای آن ها بسته بندی مناسبی تهیه فرمایید.

 درست کردن صابون ارگانیک:

  صابون ارگانیک صابونی طبیعی و دست ساز است که از گیاهان و روغن های ارگانیک ساخته میشود. خیلی از افراد صابون ارگانیک را ترجیح میدهند. روش تهیه صابون ارگانیک بسیار ساده است. رنگ طبیعی، روغن طبیعی، روغن مرطوب کننده و ظرف شیشه ای مواد لازم برای ساخت صابون طبیعی هستند. سرمایه مورد نیاز این کار بسیار کم است.

 درست کردن شکلات:

  درست کردن شکلات، شغلی خانگی، مخصوصا برای خانه دار ها و خانم ها، است. در این شغل باید در سایز ها و شکل های مختلف شکلات درست کنید. مواد لازم برای درست کردن شکلات: خامه، شکر، دانه شکلات آماده و قالب هستند. بسته بندی شکلات بسیار مهم است. حتما در بسته بندی آن از لوازم تزئینی استفاده کنید.

 ساخت بیسکوییت خانگی:

  مورد بعدی درست کردن بیسکوییت خانگی است. در این شغل شما باید بیسکوییت های مختلف درست کنید. بیشتر مواد لازم برای درست کردن بیسکوییت را میتوان در منزل یافت. برای شروع این کار به دستور تهیه خوبی برای بیسکوییت های خانگی نیاز دارید.

 ساخت گوش پاک کن:

  گوش پاک کن بازار بسیار خوبی دارد. گوش پاک کن را به راحتی و با سرمایه کم میتوان درست کرد. برای درست کردن گوش پاک کن به چوب و پنبه نیاز دارید. برای کسب درآمد خوب، بسته بندی گوش پاک کن ها بسیار مهم است.

 

تمام مشاغل تولیدی که در بالا ذکر شد، به تکمیل کارهای ثبت شرکت و سایر تشریفات قانونی نیاز دارند. برای موفقیت در این کارها ، به تلاش فراوان، برنامه ریزی دقیق و سرمایه نیاز دارید. قبل از راه اندازی کارهای تولیدی مطمئن شوید که همه اقدامات لازم را انجام میدهید.

 

🔷دکتر چک