با هدف کاهش روند خام فروشی محصولات داخلی از ابتدای ماه مهر امسال تعرفه صادرات مواد خام معدنی ۲۵ درصد بیشتر شد تا هم کمکی به رونق تولید شود و با کمبود مواد برای ساخت تولیدات داخلی مواجهنشویم.

  این تصمیم زمانی باعث توسعه تولید می شود که دولت علاوه بر کار آفرینی با فرهنگ سازی به مردم بگویید که کالای ایرانی بخرند. اما اگر این اتفاق نیفتد نتها تولید رونق پیدا نمی کند که حتی صادرات ما نیز از بین می رود درواقع نه تنها با یک تیر دو نشان نمی زنیم بلکه باعث ضرر و زیان بیشتری میشویم.

  حال میگویم دولت راهکار دارد (انشاالله که دارد) چه کسانی سود می کنند چه کسانی ضرر؟!

  از آنجایی که 25 درصد بر روی تعرفه مواد خام معدنی گذاشتند باعث می شود به جای خام فروشی مواد به تولید روی بیاورند که موجب توسعه تولید می شود و احتمالا مسئولان حمایت خواهند کرد و زیر ساخت ها را احیا یا ایجاد می کنند مثلا  اگر مواد خام به اقلام گوناگونی تبدیل شود نیاز به احداث کارخانه است که شاید در حال حاضر شرایط برای این کار آماده نباشد اما وقتی این قانون وضع شده و در حال اجراست باید برای تبدیل این مواد خام هم فکری شود.

 اکنون با این رویکرد دولت هرچند یک عده قلیلی متضرر می‌شوند ولی اگر مسئولان حمایت کنند و هرکدام برای مشکلات چاره ای بی اندیشند و قول معروف آستینی برای آبادانی کشور بالا بزنند این موضوع در نهایت به نفع کشور خواهد بود. 

🔷تابناک