در خصوص مفاهیمی مانند رونق تولید نمی‌توان بصورت یک بعدی به موضوع پرداخت، بدین معنی که نمی‌توان رونق تولید را صرفا با نگاه اقتصادی بررسی نمود، زیرا این رونق در بستر جامعه و به دست افراد جامعه باید اتفاق بیافتد، بنابراین عوامل اجتماعی و فرهنگی نیز به آن وارد است.

  اقتصاد در سراسر جهان معنی و مفهومی دارد.تا جایی که در برخی موارد زندگی را جز، فعالیت اقتصادی نمی‌بینند و اقتصاد را جز، کسب منفعت مادی معنی نمی‌کنند ولی در خصوص کشور ما قضیه متفاوت است، زیرا ایران کشوریست با ایدئولوژی مشخصی که متفاوت از جهان سرمایه‌داری عمل می‌کند و اقتصاد را کسب منفعت عمومی معنی میکند و در فرهنگ ما کار کردن و تلاش و کوشش دارای اجر و قرب بسیاری است.

 ترویج فرهنگ کار آفرینی برای رونق تولید:

  متاسفانه در کشور ما به دلیل نبود یا کمبود فرهنگ اسلامی در سال های اخیر افرادی دست به سپرده گذاری در بانک ها برای سود شخصی کرده اند که لطمه بزرگی به کشور مان وارد کرده.

  میبایست برای اینکه این فرهنگ ترویج دهیم باید مردم را از بیکاری و راحت طلبی شان برای کسب درآمد تشویق به کار آفرینی کنیم  این فرهنگ را باید در همان دوران کودکی به مردم آموزش دهیم .

 

 فرهنگ استفاده تولیدات داخلی:

  رونق تولید دو بخش را شامل می شود، بخش عرضه و بخش تقاضا و نباید صرفا معنای بخش عرضه از آن برداشت شود، زیرا تولیدی که برای آن تقاضایی نباشد ارزش افزوده ای ندارد. اینجاست که بحث فرهنگ استفاده از تولیدات ملی مطرح می شود که یکی از وظایف نهادهای فرهنگ ساز کشور است. 

  تولیدکنندگان باید به این باور برسند که می توانند تولیدات با کیفیتی داشته باشند و هم این باور و اعتماد در بخش تقاضا بوجود بیاید که کالاهای داخلی نیز کیفیت مطلوبی دارند. برای رونق تولید این تصور که کالاهای خارجی لزوما از کیفیت بیشتری برخوردار هستند باید اصلاح گردد.

 

🔷تابناک